Własny salon kosmetyczny – stacjonarny czy mobilny?

Profesjonalne usługi fryzjerskie oraz kosmetyczne w dzisiejszych czasach cieszą się coraz większą popularnością. Salon fryzjerski czy kosmetyczny może stanowić znakomity pomysł na otwarcie własnego, dochodowego biznesu. W obu przypadkach, zarówno salonu fryzjerskiego jak i kosmetycznego liczyć musimy się z poniesieniem sporych kosztów na początku prowadzenia naszej działalności. Przystosowanie lokalu oraz zakup profesjonalnego sprzętu to spora inwestycja. Jednak oprócz finansów są także inne istotne kwestie warte przemyślenia.

Warto zastanowić się czy chcesz otworzyć salon fryzjerski lub kosmetyczny w tradycyjnej stacjonarnej formie, czy może zdecydujesz się na jego mobilną wersję. Pracując stacjonarnie ustalasz stałe godziny pracy a swój cały sprzęt oraz wszelkie produkty zawsze masz pod ręką. Praca mobilna ma także szereg zalet, sama decydujesz kiedy chcesz pracować, nie musisz określać stałych ram czasowych swojej pracy. 

Czynniki które warto przeanalizować przed podjęciem decyzji o rodzaju prowadzonej działalności:
– środki finansowe, kapitał na założenie działalności mobilnej może być niższy, nie musimy inwestować w najem, remont i przystosowanie lokalu,
– lokalna konkurencja, 
– twoje indywidualne predyspozycje – jeśli jesteś gotowa na całkowite poświęcenie się wykonywanej działalności warto otworzyć salon stacjonarny, jeżeli natomiast chcesz pogodzić pracę fryzjera lub kosmetyczki z innymi obowiązkami warto pomyśleć o działalności mobilnej.

Olbrzymi koszt otwarcia salonu stacjonarnego może zniechęcać do otworzenia tego typu działalności. Rozwiązaniem jest prowadzanie salonu oferującego usługi wyłącznie mobilnie. Dla wielu zabieganych kobiet fryzjer, kosmetyczka czy wizażystka oferująca usługi z dojazdem to jedyne możliwe rozwiązanie by o siebie zadbać.

Opracowanie: Fryzjer Wokulski